Patrik Krook

Välkommen till Krook.me !

Du är inte inloggad.

• Index
  •  » Nyheter
  •  » SVERIGES HÖGMOD & FALL: Hur försvaras Corona-strategin?
Betyg på ämne: 0

#1 2020-05-30 18:34:40

Patrik krook
Civilekonom
Administratör
Patrik krook's Avatar
Sweden
Kön: male
Från: Ängelholm
Registrerad: 2007-05-22
Blogg
Webbsida

SVERIGES HÖGMOD & FALL: Hur försvaras Corona-strategin?

Vill först poängtera att jag inte stödjer alla
Henrik Jönssons idéer men jag tycker han belyser problemet väl med den svenska strategin kring COVID-19. Exakt det som lyfts fram stämmer väl med min bild av den "svenska tigern" och hur illa strategin varit kring COVID-19. Det är dax att visa ödmjukhet. Hade Sverige initialt agerat utifrån Syd Koreas strategi (testning/masstestning/kontaktspårning/isolering av fall) hade Sverige tillämpat anfall, exakt den bana som WHO rekommenderar och även initialt rekommenderat. Vi hade fått färre dödsfall och den ekonomiska skadan hade blivit lägre. Det är därför jag inte begriper nuvarande "influensa glasögon" strategin.

Kan egentligen inte förklara det bättre än Björn Olsen, professor i infektionssjukdomar. Allt han säger stämmer väl med min bild. En stor hjälte i denna hälsokris som envist stått upp för den strategi som är beprövad och som man vet fungerar.

Patrik Krooks kommentar kring att Danmark stänger gräns mot Sverige:
Jag har full förståelse för Danmarks beslut, och hade agerat på samma sätt. Problemet handlar inte om vem som har högst dödstal som man politiskt försöker framhäva. Det handlar återigen om strategin. I Sverige hanteras pandemin  med "influensa glasögon" strategin. Sen kan man till det fråga sig om Sverige överhuvudtaget har en strategi, en bräcklig sådan om inte annat. I Danmark tillämpas strategi för att möta "klustersmitta" med masstestning/kontaktspårning/isolering av fall. Två helt skilda strategier och där Danmark har kontroll och Sverige har bristande kontroll. Lösningen (roten till problemet) är att Sverige en gång för alla måste byta strategi !!!

Sweden, the jury returns

"Thousands of lives could be saved if people in care homes with virus received oxygen supplies". Jag bedömer detta som en total härdsmälta i Sverige !
Rapporten från BMJ

Bra att WHO sätter press på Sverige !!!

D-vitamin
Personligen tror jag D-vitamin eller bristen på D-vitamin är en huvudnyckel till varför vissa områden, grupper drabbas mer än andra. Det finns inga bevis med det finns en hög korrelation. Inte ett ord om detta i medierna i Sverige. Sverige ska väl forska om det ett par år först... Lyssna på omvärlden, man behöver inte göra allt själv.

När stora genier gör som minst är de som mest aktiva // Leonardo da Vinci

• Index
  •  » Nyheter
  •  » SVERIGES HÖGMOD & FALL: Hur försvaras Corona-strategin?

Sidfot

© Rickard Andersson